tiistai 24. maaliskuuta 2009

hero hero bang bang ~

muistin tassa just vahan noita lentavia lauseita mita meil oli tokion leirilla :___D mut toi otsikko on siitaku meita vastaan kaveli poikaporukka ja yhella oli leikkipyssy kaulassa, vesipyssy tai jotain ja sit ne oli eka sillai "hero !" ( hello ) ja sit se poika osotti pyssylla ja teki aanieffektit "bang bang" which was really kawaii.


anoo... aina ku oon koneella ni okaasan tekee ruokaa. tanaan kaytiin suita city hallissa hakee mulle alien registeration, jota en viela saanu, mut asia on handlassa. kaytiin kans ostaa mulle lisaa kitteja ( postimerkkeja ) ja sit kaytiin supaamarketissa.

se on niin sulosta ku okaasan on tosi tarkka siita ettei osta mitaan mis on maitoo ja sit ma tuun sen perassa sillai "chotto miruku wa ok" eika se silti usko :__________D eniveis, sit aina ku osotin jotain ruokaa sillai oooh, oishiii, ni se oli sillai "aah, sara-chan, take it" joten nyt mullon pockyja ja mocheja ja chokoreeto-pokemon cake, joka oli kylla okaasanin idea koska " kore wa Rio suki desu." joten ma kokeilen tykkaanko niista kans ja eh, ehk ma tykkaan kert ne on pokemon ja chookoreeto ! XDDD


mmm... ainii, ajattelin vaha kertoo tasta talosta tanaa. ( loysin muute jo paikan mihin liittasin mun kameran tassa koneessa et saisin kuvia, mut en viel viitti kysyy et onks ok... ku tuntuu et oon koko ajan sillai "computer ii desu ka?" vaik en oo ! )

nii, kuten oon sanonu, taa on hirmuporvari-talo. nail on iso alakerta ja samankokonen telkkari ku meil himas ( jos ei joku tiia minka kokonen meil on, ni sanotaan vaan et iso.)
nail on ihan normi ruokapoyta ja keittiosysteemi ja sohvia, mut koska sisalla on oikeesti ihan pirun kylma ni taal on sellanen lammitysjuttu, niinku kaikis japanilaisis talois i guess. mut se on vaan ihan avoimesti tossa ja iltasin naa loikoilee lattial ja kaantaa sen lammitysjutun osottaa itteaan.
( btg, en oo yhtaan jarkevaa ohjelmaa viel kattonu taal. tuntuu et uutisissaki olis lisatyt aanieffektit tai jotain XD ja baseball on iso juttu, naa just tanaa aamul katto ihan kikseis korea vs japani-pelii ja okaasan oli koko ajan sillai "chotto matte sara" ( odota hetki ) ja ma vaan "hai" ja naureskelin siin vieres. ihanku meian perhe suomi-ruotsi latkamatsin aikaa XDDDDD )

nii. sit nail on kaks vessaa i think, joista toinen tuntuu olevan kokonaan mun kaytossa eika mulle oo ees naytetty sita toista mut se on ihan ok, koska on kiva olla oma vessa : DD ja siin on lammitettava istuin ja itsevetava huuhtelujuttu. ainoo miinus, et lamminta vetta pitaa odottaa ihan sika kauan joten yleensa ma vaan pesen kylmalla ja sit meen sen lammitysjutun luo lammittaa kadet.

anoo. sit nail on kylpparissa erikseen meikkaustila, valitila, suihku ja kylpyamme erikseen. en oo viel kertaakaan kokeillu sita kylpyammetta, mut ajattelin kyl, se nayttaa hirveen ihanalta ~

ainii ja otoosan just kerto eilen, et sen jalkee ku se oli ollu jollain tyomatkalla hawaijilla, ni se oli paattanu istuttaa palmun niiden pihalle ja nyt taal on palmu pihalla. ok :______________DDDD


sitten... no taa uskonnollisuus ( naa on siis buddhalaisia ) ei nay mitenkaa muuten ku siin, et nail on taa yks huone mihin tulee joka sunnuntai pappi rukoilee niiden kans ( en tiia oonko kertonu tan jo vai en ) ja viime sunnuntaina sain olla kattomassa, se oli ihan kivaa ~


ainii ! sit ku naa kyselee tosi paljon mun perheesta, mika on ihan kivaa, ni en tiia millast tietoo oon sit vahingos antanu, mut ku otoosan on tosi kiinnostunu et ku "your papa is in the army" ja et miten se kayttaytyy kotona ja onko tiukka kuri himassa ja ma oon sillai "ehhh, iie." joten, en tiia mita naa kelaa XDD ja okaasan oli ihan ihmeissaan ku sanoin, ettei aiti tee ruokaa kotona, ku se on toissa, et syodaan yleensa valmisruokaa. kiva kuva mun perheest tullu XD

mut tanaanki ku okaasan oli aamulla kaverinsa luona kylassa ni oli ottanu sen mun valokuva-albumin mukaan ja nayttanu niit kuvia siella ja minne ikin me mennaanki ni kaikki on hirveen kiinnostuneita et mist oon ja oon tottunu et aina okaasan sanooo vieraille "finrando-jin" ja ma hymyilen siin vaihees : )))


etta talleen. meil on kai kohta ruoka, joten taidan lahtee pois, mut paivittelua taas joku paiva. ja jos en saa kuvia laitettuu koneelle ni kymmenen kuukauden paasta te saatte naha niita paljon.

6 kommenttia:

  1. kuulostaa niiiiin ihanalta toi perhe ;----;

    ja hrrr koita saada kuvii koneelle hahs :-D

    VastaaPoista
  2. Hei lapsukainen. Äitinäsi kyllä lievästi huolestuttaa, se minkälainen kuva niillä on meistä. Ja sitäpaitsi TEENHÄN MÄ RUOKAA!!!! Joskus on valmisruokaa tai puolivalmista, mut melkein aina teen kuitenkin. Heti korjaat tän asian siellä :D Ja sit viel pikku juttu, et ku mun japanintaito on pikkuisen heikko vielä, niin voisit joitain japanisanoja vaik laittaa suomeksi.... Mut mukavaa oleilua sinne palmujen keskelle. Täälkin on kylmä, mut ei yhtään palmua missään. Lunta vaan sataa nytkin. t. äiti

    VastaaPoista
  3. oi vitsi sulla on kyllä oikein unelmaperhe. :D ♥ onnee ! mua kiehtoo noi lämmitettävä istuin vessassa. en viimeks päässyt sellaista kokeileen, että nyt on ihan pakko. :3

    mut hei, kiva et on ollut kivaa ja pidä kivaa vieläkin~

    VastaaPoista
  4. Awws, kuulostaa oikeesti ihanalta~ ;w; toivottavasti sulla tulee oleen tositosihauskaa siellä! :D Ja oivottavasti nähään sitte jossain välissä ku tullaan Maanin kans Osakaan :3

    ~kaeru

    ps meinasin lähettää sulle viestiä että hyvää matkaa sillon ku lähit mutta tuli aamulla niin kiire että unohin >: enkä enää myöhemmin viittiny ku en tienny toimiiko sun puhelin nipponissa

    VastaaPoista
  5. Oiiii, oikeesti Salla <3

    Mua naurattaa sun kertomukset, oot niin hauska! :D Kaikki noi sanat/lauseet, jotka on muuta kieltä ku suomee, saa mut koko ajan hymyilee. Oot niin positiivisen energinen ja oikeesti, näitä tekstejä ku lukee ni kuulostaa siltä et sul on siel tosi hauskaa. :) <3

    Oot oppinu japaniiki! Varmaa tajuut sitä kans jo vähä enemmän?

    Toi oli yllättävä toi buddhalaisuus + pappi-juttu! Siit en ollu tosiaan tienny mitää! Aika jännää. :O

    Jaksele siellä ja pidä tosi hauskaa jatkossaki!! <3

    VastaaPoista
  6. andou : yritan, mut mun tietokonetaidot on vahan heikkoja enka viitti rupee hakkeroimaan naiden konetta, mut believe, oon koko ajan working on it ! : D

    aiti : no kyl ma sanoin, et teet vahan ruokaa ! ja ajattelin et ehka osaatte siel himas vaha yhdistella sanoi, esimerkiks miruku = milk in engrish. and stuff.

    hanging here &39829;

    ansku : haha musta tuntuu et oon ollu hirveen onnekas ku sain tallasen perheen :___D aaah, lammin istuin on niin parasta aamulla ku koko muu talo on kylma ! siel vaan jaa istuu sen paalle eika tajuu ajan kuluu XDD

    kaeru : joo, mun puhelin ei toimi taal joten ihan hyva ettet lahettanu. hopefully nahaan ! ma soittelen !

    ewerty_ : haha, on mul hauskaa joo XDD nooo, tajuun ma vaha japanii, mut ku oon opetellu kaiken Tokioaksentilla ni valil tas Osakan murtees tulee ihan uusii dsanoi esiin XDD ei kiva !

    jooo, toi oli kivaa toi buddhalais-juttu mut ei se kyl tosiaan nay mitenkaa muuten ku siin sunnuntai-aamun.

    kiitooosss !

    VastaaPoista