maanantai 5. lokakuuta 2009

pohdintaa ja pakotusta.

mul ei siis ihan tosi rehellisesti oo mitaan kerrottavaa, mut koska rakas aitini suomesta vaatimalla vaati, et mun on pakko kirjottaa joko blogia tai sit kirjeita ja koska krhm oon liian laiska mennakseni postiin ostaa postimerkkeja ni paadyin blogiin : D

.... ja yritan nyt miettii mita kirjottasin - tekis vaan mieli selailla jotain kuvia ja katella vaatteita sillai Jasse-styleen ( : D ), mut koitan ganbaroida ja kirjottaa jotain vaihtarielamasta...

mmm--- istun parhaillaan koulussa, meilla alko tokavika koevko tana vuonna ja koska osallistun vaan englantiin ( en kiitti haluu ees yrittaa japanilaisten matikkaa, siin ei oo mtn jarkea, rehellisesti ! ) ni oon sit kirjastossa ton meian equadorilaisen vaihtaripojan kanssa ( kirjotin muute galleriaan et se on espanjasta -- luulen et se murhais mut jos sais kuulla, et sekotin..... ). periaatteessa meian pitais opiskella japania, mut tanaan ma kyllastyin siihen jo ekan kahenkymmenen minuutin jalkeen ja oon nyt vaan lukenu mangaa jostai kuuluisast japanilaisest classic storysta. periaatteessa onhan seki opiskelua ku luen japaniks, eiks vaa ? toisaalt puolelt kanjeist arvaan merkityksen ja puolista ei vaan oo mtn hajua mut silti--

ens viikon lauantaina lahtee viimeset kolme kuukautta pyorimaan ja voin sanoo, et olo on vaha hassu. muistan viela niin taydellisesti, ku mun laskurissa oli 98 tjms paivaa lahtoon ja nyt on saman verran paluuseen. kaikki on aina sanonu et aika lahtee lentaa vikojen kuukausien aikana, mut en oo ikina tajunnu, et se tosiaan tekee sen, ihan kirjaimellisesti.
meil on pari kertaa kayny Mishan kanssa koulupaivan aikana sillai, et toinen on vaan ruvennu itkee ihan hysteerisesti ja toistelee ettei haluu lahtee kotiin. viimeks se oli Misha ja ma jouduin viemaa sen terkkarille tunniks rauhottuu.
sita rupee kaikista pikkuasioista huomaa, et kotiinlahto lahestyy. meilla vaihtu koulupuku kesapuvusta talvipukuun ja siina missa muut pistaa kesapuvun kaappiin venaa ens kesaa ni ma voin pakata sen matkalaukkuun-- oon myos laittanu kaikki mun sandaalit jo kaappiin veke ja oon ruvennu miettii, mita kannattais lahettaa etukateen suomeen, mita vois ostaa sukulaisille tuliaisiks ja millonkohan kannykan liittyma sit lakkautetaan.
talla hetkella suurin venaus on se jouluaaton Gazeton keikka tokyossa ja sit uus vuos perheen kanssa-- mut siita ei ajattele sita puolta, et uutena vuonna periaatteessa puolet kaikista tavaroista vois jo olla pakattuna.

tuntuu tosi tyhjalta rupee jattaa elamaa tanne, ku tuntuu, et se on vasta alkamassa ja luokkakaveritki ihmettelee miksen ma saa jotain ens vuoden kouluainevalintoja kasittelevia infopapereita.

tiedan kasvaneeni tosi paljon tan vuoden aikana ja omasta mielestani oon muuttunu parempaan suuntaan, sellaseen, jollasena sit parjaan maailmassa ja pystyn elaa itteni kanssa vaikka mika kriisi tulis.
ja sen oon tajunnu et suomi on definently liian pieni paikka mulle. oon miettiny yliopistoo englannis. tai vaihtoehtosesti tokyos.


.... tast tuli nyt tallane "ette saanu tietaa mitaan parista mun taalla viettamastani viime viikosta koska harhauduin aiheesta"-merkinta enka jaksa enaa muuttaa sita, et doozo tan kans sit : D

ens kerral vaik kuvii ja sillai. ehdottakaa mist haluutte tietaa, en keksi mitaan kirjotettavaa !1

3 kommenttia:

  1. Kiitos muru. Mä kyllä voin ehdottaa vaikka mitä aiheita, mutta ehkä odotetaan muiden ehdotuksia. Nauti loppuajasta äläkä sure sen loppumista etukäteen.

    VastaaPoista
  2. "meilla vaihtu koulupuku kesapuvusta talvipukuun ja siina missa muut pistaa kesapuvun kaappiin venaa ens kesaa ni ma voin pakata sen matkalaukkuun"

    Voi sua, uskon kyl et sitä paikkaa tulee ikävä! :/ Mut niinku iteki sanoit ni sielt on varmasti kans saanu valmiuksia sit lähtee uudestaanki ulkomaille :) Ja hei, nykyään voi globalisoituneessa maailmassamme mennä Japaniin iha helposti ja pitää kavereihin yhteyttä maailman toiseltaki puolelta~ <3
    So don't worry my dear friend!

    VastaaPoista
  3. pitkäst aikaa taas päätin et kommentoin tähän. mut tiiäks et on iha käsittämätöntä ajatella et tammikuussa sä tuut jo suomeen. ja sillo täytät kahdeksantoista jo melkee heti ! siis oikeesti, ei sitä osaa ees miettii et aika tosiaanki menee nopeesti.

    ja vaikken kommentoiskaan sun jokaseen merkintään jotain niin mä lupaan et mä luen ne _kaikki. oon lukenu aina näit merkintöi kun on tullu.

    pidä hauskaa siellä ne viimeiset kolme kuukautta ♥

    VastaaPoista